360° datadrevet search bureau

Mød et search bureau, som mestrer hele paletten af search marketing

Hos Search Partners stræber vi efter hele tiden at optimere og vedligeholde vores kunders synlighed i søgemaskinerne. Det er faktisk hovedfokus i vores arbejde. Alle medarbejdere i Search Partners har flere års erfaring inden for search marketing, og vi er ikke bange for at kalde os rendyrkede eksperter på området. Når I samarbejder med os, bliver vi kort sagt jeres samarbejdspartner i vores fælles stræben efter at skabe større synlighed i søgemaskinerne, således I kan drive mere trafik til jeres hjemmeside eller webshop.

Synlighed er alfa og omega for succes online

Der er overordnet set to effektive veje til at opnå og forbedre jeres synlighed på nettet. Når vi som search bureau taler search marketing deles det nemlig op i to forskellige områder nærmere bestemt SEO og PPC. SEO, også kaldet søgemaskineoptimering, kan give jer de bedste placeringer i de organiske søgeresultater. Hvorimod PPC, pay per click, kan få jeres brand og produkter til at figurere i relevante søgeresultater. SEO koster ikke noget til Google, mens PPC gør, idet I betaler jer til at opnå en bedre placering i søgeresultaterne gennem annoncering.

Den absolut bedste og mest effektive synlighed får I ved at kombinere SEO og PPC. I kan naturligvis sagtens vælge det ene frem for det andet, men hvis I ønsker ”bang for the buck” og vækst på bundlinjen, anbefaler vi, at I kombinerer de to områder. På den måde kan I nemlig udnytte synergien mellem de to områder, som i sandhed er effektiv, når det kommer til at drive interesserede og ikke mindst relevante brugere til jeres hjemmeside eller webshop.

 
FirstAgenda
Creme de la Creme shop
Greentel.dk
Cadesign Form A/S
 

SEO – en investering i fremtiden

SEO er en langsigtet strategi, som kort sagt går ud på at optimere jeres placering i de organiske søgeresultater. Vi arbejder med alle de søgeord, som vi i samråd med jer beslutter os for at satse på og arbejde med. Forud for arbejdet med SEO foreligger selvfølgelig en grundig søgeordsanalyse og content gap analyse, således vi har det bedste udgangspunkt for at skyde jeres hjemmeside eller webshop til tops i søgemaskinerne. Arbejdet med søgeord betaler sig på to punkter: Dels øger arbejdet synligheden, hvilket medfører et højere afkast af jeres online marketingindsats, og dels vil et vellykket stykke SEO-arbejde sikre billigere PPC-klik. Men mere om det i næste afsnit.

Som nævnt indledningsvist koster SEO ikke penge til Google eller andre søgemaskiner. Det handler udelukkende om, hvordan jeres hjemmeside eller webshop tager sig ud i søgemaskinernes algoritmer. Det er kort sagt ganske gratis. SEO er dog en tidskrævende og omfattende proces, der kræver dedikation og hårdt arbejde. Af den grund tilbyder Search Partners at håndtere jeres SEO, så I kan bruge jeres energi på andre og vigtigere aktiviteter i virksomheden. Derfor tager vi naturligvis betaling for det arbejde, vi udfører for at føre SEO-strategien ud i livet og skrue på knapperne hos Google og de andre søgemaskiner, så du kan opnå succes i søgemaskinerne.

PPC – bliv set allerede i dag

Ved PPC-marketing betaler I for at opnå synlighed i søgemaskinerne, og det er én af de primære forskelle på SEO og PPC. I betaler en pris hver gang, der bliver klikket på jeres annoncer, og brugeren bliver sendt ind på jeres hjemmeside eller webshop. Helt konkret, kan I altså betale jer til at ligge øverst i søgeresultaterne. Dog sørger Google for, at det kun er de mest relevante annoncer, som kommer til at rangere allerøverst. Og som Google Ads bureau hjælper vi naturligvis til med, at Google finder jeres annoncer mest relevante for specifikke brugere. Som specialiseret bureau arbejder vi målrettet på at sikre, at jeres annoncer er målrettede og konkrete, så det kun er de mest relevante kunder, der klikker på dem. Hellere kvalitet end kvantitet. Det handler med andre ord ikke om at få så mange klik som muligt, da du jo betaler per klik, men derimod om at få de rigtige klik i hus.

 
 
Digital annoncering på alle platforme

Vores search bureau er certificeret Google Partner og med fare for at lyde for smart eller selvglad, vidner vores certificering ikke desto mindre om en vis ekspertise, og vi har adgang til alle de nyeste tiltag fra Google foruden spændende nyheder inden for search marketing. Som digital marketing bureau arbejder vi med annoncering på alle platforme. Det vil sige både Google Ads, Google Shopping, produkt-feeds, betalt annoncering på Facebook, LinkedIn, Bing, YouTube og meget mere.

Få en rundtur i vores digitale univers

Search Partners arbejder dog også med meget andet end SEO og PPC. Som search bureau er vi dybt inde i alle muligheder for at komme i kontakt med kunderne på nettet. Derfor tilbyder vi naturligvis ydelser, strategier og værktøjer inden for sociale medier, content marketing, user experience optimering og konverteringsoptimering. Hos Search Partners ønsker vi dog også at løfte jer vidensmæssigt i forhold til digital marketing, og selvom det måske lyder som en floskel, ønsker vi at hjælpe jer og jeres virksomhed til at nå nye højder – uanset om det er med os på sidelinjen eller som ad hoc samarbejdspartner. Af den grund afholder vi også kurser i blandt andet Google Ads og Facebook-strategier og -annoncering. På den måde kan I opnå en større forståelse for, hvordan processerne fungerer, lærer om de forskellige værktøjer og få nyttige tips med på vejen. Alt i alt bliver I selvkørende i nogle af de absolut vigtigste discipliner inden for online markedsføring.