Sådan vælger du Google Ads Bureau

Er du på udkig efter en Google Ads samarbejdspartner? Det kan til tider være en jungle at finde rundt i, og vi vil i det følgende give dig en indsigt i de elementer, du skal kende til og være opmærksom på, når du skal vælge den Ads samarbejdspartner, som er bedst for din virksomhed.

Vi ved, at det ikke er nogen kunst at bruge mange penge på Google Ads. Men hvis du vil have det maksimale ud af hver eneste krone, kræver det til gengæld eksperter i Google Ads, og den klare målsætning er vel, at du opnår det maksimale udbytte af dine udgifter til Ads – det er i hvert fald vores!

Lad specialisterne klare arbejdet og få mere tid

”Tid er penge” og derfor handler det om effektivt at udnytte den tid, du har til rådighed, så lad specialister lette presset fra dine skuldre og udføre deres job til perfektion. Det er nemlig et fuldtidsjob at være specialist i alle aspekter af Google Ads.

Vi mener, at du skal lade specialister løse specialisters jobs. For vi kører jo heller ikke vores biler til tjek hos uautoriserede mekanikere?

Så lad erfarne specialister inden for Google Ads løfte din virksomhed til nye højder!

Hvad er dine muligheder med Google Ads?

Dine muligheder med Google Ads afhænger af, hvad du ønsker at få dine besøgende til. Uanset om du ønsker, de skal købe et produkt, tilmelde sig et nyhedsbrev eller downloade en app, kan vi hjælpe dig.

Formålet med Google Ads er at betale sig til den relevante trafik, og den afhænger kort sagt af, hvad dit mål med annonceringen er. Vi deler Ads op i 5 områder, som vi gennemgår nedenfor.

Vi oplever meget ofte, at tidligere bureauer blot har lavet de ”nemme” tekstannoncer til kunder, selvom kundens mål ville være indfriet bedre med Shopping.

For os handler det om, at vi rykker tallene på din bundlinje i en positiv retning med den optimale sammensætning af Google Ads:

Tekstannoncer

Vi udarbejder en række annoncer og ledsagende søgeord i samspil med dig, som har til formål at få dine annoncer frem på siden, når brugere søger efter din vare eller service.

I samarbejde med dig drejer vi på de helt rigtige knapper, så dine annoncer kommer helt frem i søgeresultaterne og rammer de relevante brugere, som skal klikke på dine annoncer.

 Shopping-annoncer

Shopping-annoncer på Google er ikke bare utroligt effektive, de har også lavere klikpriser og konverterer langt bedre end tekstannoncer.

Hos Search Partners, får du også vores produkt feed optimering med, når du benytter shopping-annoncer. Det er i vores produkt feed optimering, at vi plukker, piller og sætter data sammen på en unik måde, der falder i Googles smag.

Har du f.eks. produkter, som er billigere end dine konkurrenter? Så er der et enormt potentiale i shopping-annoncer.

Displayannoncer

Det er ikke for sjov, vi siger, at displayannoncer kender dine kunder, for displayannoncerne placeres nemlig i de medier og på de sider, dine kunder besøger.

Formålet med displayannoncerne er at ramme dine mulige kunder visuelt, og det sker ofte i større bannere på forskellige sider.

Vi tænker ud-af-boksen og kreativt, når vi fremstiller lækre og iøjnefaldende displayannoncer til vores kunder, og de skal både være effektive og have en lav CPA og høj ROI.

YouTube-reklamer

På YouTube bliver du ofte præsenteret for en kort reklamefilm, før dit videoklip bliver afspillet. Men det er ikke en tilfældig reklamefilm. Det er derimod en målrettet film, som er tilpasset personen bag skærmen.

Googles algoritmer tracker dine kunders adfærd på nettet og sikrer, dine reklamefilm bliver vist til de relevante. Metoden hedder re-marketing, og den gør sig også gældende i de resterende Google Ads områder.

App-kampagner

Med Universal App værktøjet bliver din app annoncering langt mere effektiv og nem. Så har du en app, du ønsker at promovere og få ud over stepperne, kan vi også hjælpe dig med det.

Med Universal App-kampagner kan vi nemlig øge promoveringerne og antallet af app-installationer på tværs af platformene på Google.

Remarketing

I samarbejde med dig definerer vi en kundegruppe i Google Analytics, som i teorien kan være alle besøgende, de der har besøgt mere end 6 sider, eller dem der har brugt mere end 1 minut på din side.

Med udgangspunkt i de definerede kundegrupper, laver vi en række forskellige annoncer til dem. Har dine kunder f.eks. set på en sølv iPad, får de vist sølv iPads i annoncer på forskellige sider, de besøger.

4 typer Google Ads samarbejdspartnere: Hvem skal være din?

Når du skal vælge dit Google Ads bureau, afhænger det af dine ressourcer, ambitioner, budgetter og dine kunders adfærd online.

Vi anbefaler, du finder et digital marketing bureau, som er i øjenhøjde med din virksomhed. Du skal sørge for at finde en samarbejdspartner, der forstår din virksomhed 100% og vil med på din Google Ads rejse hen mod at skabe relevant trafik og øget omsætning.

Der findes en lang række måder, hvorpå du kan inddrage en samarbejdspartner, og vi vil i det følgende gennemgå fire forskellige typer samarbejder, der på hver deres måde kan bidrage med viden, indsigt og resultater:

  • Vælg en studentermedhjælper, fordi…

Du får en studentermedhjælper med en relevant baggrund, der 1-2 arbejdsdage om ugen kan overvåge og optimere på jeres data og kampagner og skrive annoncetekster. Når du benytter en studentermedhjælper, kan du nemt justere timeantallet fra uge til uge. I visse perioder er der nemlig mere aktivitet og vice versa.

  • Vælg en fuldtidsspecialist, fordi…

Du får en medarbejder, som har stor indsigt i din virksomhed. Du kan både vælge en specialist, som har flere års erfaring, og derfor sandsynligvis kræver en højere løn, eller en nyuddannet som har brug for et oplæringsforløb i Google Ads.

Det vigtigste er, at du sørger for at finde et match, som passer ind i dine behov, mål og ressourcer.

  • Vælg en freelance specialist, fordi…

Du allerede har en fuldtidsspecialist ansat, der håndterer jeres Google Ads. Dog kan det indimellem kan det nemlig være fornuftigt eller nødvendigt at få et par friste og nye øjne på sine arbejdsgange og metoder. Med en freelance får du specialistrådgivning i perioder i form af en freelance, der bidrager med strategier, nye input samt ekspertviden.

Vores erfaring viser dog, at det kræver, din virksomhed i forvejen har rigtig godt styr på annoncering selv.

  • Vælg et Google Ads bureau, fordi…

Du opnår stabilitet, sikkerhed og sparring med en række specialister. Når du udliciterer dit Google Ads arbejde til eksterne samarbejdspartnere, kan du både finde mindre og større bureauer, men lad dig ikke altid forblænde af et skarpt salgspitch og en adresse midt i byen.

Uanset om du vælger et større eller mindre bureau, skal du lede efter en samarbejdspartner med erfaring, ekspertviden og de rette værktøjer. Dit kommende bureau skal have specialister inden for forskellige områder af Google Ads, fuld adgang til relevante værktøjer og en bagage med erfaringer og tests, som de kan benytte i et samarbejde med dig.

Men hvordan ved du, om din virksomhed egner sig til et større eller mindre bureau? På den ene side handler det om en grundig research af deres medarbejderstab, metoder og værktøjer samt nuværende og tidligere virksomheder, de har assisteret. Foruden en dybdegående indsigt i din egen virksomheds ressourcer og behov.

Kan de hurtigt og nemt pin pointe, hvor de skal justere, og hvorfor det vil skabe værdi på lang or kort sigt, er du nået et godt stykke af vejen. På den anden side handler det dog også om en kemi mellem mennesker. Hvis I ikke svinger efter et uforpligtende møde, er der så overhovedet udsigt til et stærkt og dynamisk samarbejde på den lange bane?

5 ting du skal være bevidst omkring, inden du vælger dine Google Ads specialister

”Kan vi ikke bare få vores kommunikationsbureau til at klare vores Google Ads? Vi har allerede et super godt samarbejde med dem.” Til det er vores korte svar: Nej.

Der er selvfølgelig intet, der står i vejen for, at du får dit kommunikationsbureau til at håndtere dine Google Ads, men som skrevet tidligere: Du kører vel heller ikke din bil til tjek hos uautoriserede mekanikere?

Det kan virke fristende, men vi mener også, at vi skal lade de forskellige fagligheder brillere inden for hver deres fagområde.

Man kan desværre ikke være specialist inden for alle områder, så vi anbefaler, du går efter en specialist, der har dybdegående viden og operere på ekspertniveau, end et veltalende multitalent. Så prioriter at finde de rette og ikke mindst kvalificerede specialister til at håndtere dine Google Ads.

I den forbindelse bør du undersøge, om bureauet er Google Ads certificeret eller ej, om de har adgang til de nødvendige værktøjer samt specialister med erfaring inden for området.

Derfor må du også gerne forholde dig kritisk, så du finder det helt rigtige match til din virksomhed. I den forbindelse har jeg samlet en række ting spørgsmål og svar, som du kan tage udgangspunkt i, når du har et Google Ads bureau i kikkerten:

  • Har de et Google Ads Partner badge og andre certificeringer?

Hold udkig efter det badge der viser, at det pågældende bureau er certificerede Google Ads Partner. Ethvert Google Ads bureau med respekt for sig selv og sine kunder, har dette badge, da det viser, de er i stand til at arbejde med Google Ads kampagner.

Foruden et Google Ads Partner badge bør du også søge efter andre typer certificeringer inden for Shopping, Analytics eller Google Ads, når du kontrollerer de forskellige bureauer. Dem tildeler Google løbende, og de fungerer som et godt pejlemærke for, hvor kompetente og kvalificerede bureauer er.

Search Partners er Google Partner

  • Får du én fast kontaktperson?

Det er en god idé at være opmærksom på, hvordan et potentielt bureau uddelegerer deres opgaver og håndtere kundekontakt. Det er klart at foretrække, at du får én fast kontaktperson, som har ansvar for alle dine opgaver og derigennem en god forståelse for din virksomheds behov og krav.

Med denne løsning undgår du at blive ”kastet” rundt mellem en række forskellige medarbejdere, hvilket både kan skabe frustration hos dig og bureauet.

  • Har de en bindingsperiode, og hvor lang er den?

Du skal også overveje, om du er interesseret i et fast abonnement med en bindingsperiode og undersøge, hvor lang denne bindingsperiode eventuelt er. Mange bureauer har nemlig en lang bindingsperiode fra 6 måneder og op til 72 måneder, hvilket vi synes er et urimeligt tidsestimat.

Hos os får du en bindingsperiode på faste opgaver, der lyder løbende måned + 30 dage, hvilket både er en god aftale for jer og for os.

  • Tilbyder de en månedlig rapportering og fuld adgang?

Det er vigtigt, der hersker gennemsigtighed, og du bliver præsenteret for dine tal, og derfor skal du bede om en månedlig rapport hos en kommende samarbejdspartner.

Hos Search Partners får du en skræddersyet rapport på dansk, der nøje forklarer, hvilke Google Ads der er lavet. Rapporten indeholder en måneds samlede arbejde med dybdegående forklaringer af, hvad der er lavet samt hvorfor og hvordan tingene er lavet.

Du bør også kun indgå samarbejde med et bureau, der giver dig fuld adgang til din Google Ads konto. På den måde kan du nemlig selv følge med i eventuelle tiltag, ændringer og resultater. Derudover skal du sørge for at have rettighederne til din data, således du kan bruge det fremadrettet.

  • Tilbyder de et uforpligtende møde og en gennemgang?

Sørg for at arrangere et uforpligtende møde inden et eventuelt samarbejde, da det giver dig indsigt i bureauets værktøjer, metoder og specialister. Vi aflægger altid et personligt og uforpligtende kundebesøg inden opstart, så gennemgangen af rapporterne forklares i øjenhøjde.

Vi ønsker nemlig at skabe gennemsigtighed mellem os og vores kunder, da vi tror på, at det giver et langt bedre samarbejde og udbytte for begge parter.

Er du klar til at erobre Google?

Uanset om du er sprunget direkte til slutningen eller nøje har læst indlægget, får du her til sidst en hurtig opsummering af, hvad du skal prioritere og være opmærksom på ved en kommende samarbejdspartner:

  • Tillid og kommunikation i øjenhøjde er altgørende for et frugtbart samarbejde
  • Google Ads Partner badge samt andre certificeringer
  • Kort bindingsperiode
  • Datadrevet bureau der giver fuld adgang til din Google Ads konto i forløbet
  • Personlig og skræddersyet månedsrapport (du skal ikke bare nøjes med en uforstående Google Analytics rapport med tal og statistikker)
  • Bureau bestående af specialister med erfaring inden for Google Ads
  • Mulighed for én fast kontaktperson
  • Uforpligtende møde og gennemgang (det er et must!)

Vi håber, du har fået afklaret eventuelle tvivlsspørgsmål og generelt føler dig meget bedre klædt på til at erobre Google med en samarbejdspartner.

Der er ingen tvivl om, at du med den rette Google Ads samarbejdspartner kan få skabt mere relevant trafik til din side og en øget omsætning, der kan mærkes på bundlinjen.

Spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os, det koster aldrig noget at spørge. Search Partners er et erfarent digital marketing bureau med stor erfaring inden for search marketing. 

Eller har du et emne vi skal blogge om? Vi gør det gerne.


[recaptcha]