Google Ads Bureau

Hop til “Sådan vælger du Google Ads Bureau

– Vi er et bureau i særklasse

Vores erfarne team af specialister sidder klar til at håndtere dine Google Ads. Vi ved, at det ikke er nogen kunst at bruge alt for mange penge på Ads. Men hvis du vil have det maksimale ud af hver eneste krone, kræver det til gengæld eksperter i Google Ads.

Hos Search Partners er vi et specialiseret Google Ads bureau, og vores klare målsætning er, at vores kunder opnår det maksimale udbytte af deres udgifter til Ads.

Vi er certificeret af Google, og tilsammen har vi hos Search Partners mange års erfaring med at rådgive kunder og skrue på Googles instrumentpaneler.

Vi er et datadrevet bureau bestående af specialister og branchens absolut bedste samarbejdspartnere og leverandører. Det betyder, at når du benytter os som dit bureau, er du sikret personlig og kompetent service foruden én fast kontaktperson, som du refererer til.

Hos Search Partners tror vi på, at tillid, resultater og kommunikation i øjenhøjde er altafgørende for succes, og dette gælder både for vores kunder og for jeres kunder på nettet.

Få mere tid og lad specialisterne klare arbejdet

”Tid er penge” og derfor handler det om effektivt at udnytte den tid, du har til rådighed. Lad vores specialister lette presset fra dine skuldre og udføre deres job til perfektion.

Det er nemlig et fuldtidsjob at være specialist i alle aspekter af Google Ads, og når du vælger os som samarbejdspartner, frigør vi tid til andre marketingsaktiviteter samtidigt med, at vi forbedrer dine Google Ads.

Hos Search Partners mener vi, at man skal lade specialister løse specialisters jobs. For vi kører jo heller ikke vores biler til tjek hos uautoriserede mekanikere?

Vores erfarne medarbejdere og freelancere er specialiserede inden for en række forskellige områder og opererer på ekspertniveau, så du kan trygt sætte din lid til os.

Det tilbyder vi din virksomhed

Hos Search Partners kan du få specialistrådgivning i perioder i form af en freelance, der bidrager med gode og nye input samt ekspertviden. Det tilbyder vi virksomheder, der i forvejen har ansatte, der klarer deres Google Ads annoncering.

Vores erfaring viser dog, at det kræver, din virksomhed har rigtig godt styr på annoncering selv.

Hvis du til gengæld vælger hele pakken og får os som dit Google Ads bureau, får du ikke blot flere øjne på din forretning i samarbejde med vores team bestående af de allerbedste fagspecialister.

Du opnår derigennem også både sikkerhed og sparring, da vi tager udgangspunkt i erfaringer og test fra andre kunder og har en række forskellige fagspecialister samt større værktøjer til rådighed, som alle bliver sat i spil.

Det kan til tider være en jungle at finde den rette samarbejdspartner, og vi anbefaler, du finder et bureau, som er i øjenhøjde med din virksomhed.

Er du en kunde med et budget på maksimum 2.000 kroner til vedligeholdelse af dine Google Ads om måneden og indgår et samarbejde med et bureau, der håndterer store kunder, får du sandsynligvis ikke den dygtigste specialist i bureauet, men derimod den mindre erfarne.

De større bureauer vil typisk heller ikke kæmpe for at holde dig som kunde, da du er en mindre kunde som, i deres optik, ikke har den store betydning for deres indtjening.

Hos Search Partners sørger vi derimod for at tage hånd om den enkelte kunde og skræddersy en personlig plan, og du kan derfor forvente at få samme høje service, kvalitet og ekspertviden uanset størrelsen på din virksomhed og dit budget.

Sådan når du ud til dine kunder med Google Ads

Google er stadig den mest foretrukne søgemaskine på nettet, og derfor arbejder vi seriøst med Ads. Som search bureau hjælper vi alle typer e-commerces og virksomheder med at få succes og vækst gennem Google Ads annoncering.

Vi vil være med på din Google Ads rejse og skabe relevant trafik til din hjemmeside, som kan være med til at øge omsætningen.

Det gør vi med:

– Tekstannoncer, der taler til dine kunder

I samarbejde med dig udarbejder vi en række annoncer og ledsagende søgeord, som får dine annoncer frem på siden, når brugere søger efter din vare eller service.

Vores kyndige specialister drejer i samspil med dig på de helt rigtige knapper, der både får dine annoncer helt frem i søgeresultaterne og ligeledes sikrer, at det kun er relevante brugere, der ser og klikker på dine annoncer.

– Shopping-annoncer, der lokker med billeder

”Et billede siger mere end 1000 ord” og sådan er det også i søgemaskinerne. Shopping-annoncer på Google er utroligt effektive, har lavere klikpriser og konverterer langt bedre end tekstannoncer.

Når du vælger at benytte shopping-annoncer hos Search Partners, får du også vores produkt feed optimering med. I vores produkt feed optimering plukker, piller og sætter vi data sammen på en unik måde, der falder i Googles smag: Billigere klik og bedre konverteringer.

Har du produkter, som matcher eller er billigere end dine konkurrenter? Så er der et rigtigt stort potentiale i shopping-annoncer.

– Displayannoncer, der kender dine kunder

Det er ikke for sjov, vi siger, at displayannoncer kender dine kunder. Displayannoncerne placeres nemlig i de medier, dine kunder besøger.

Formålet med displayannoncerne er at ramme dine mulige kunder visuelt, og det sker ofte i større bannere på forskellige medier.

Vores dygtige grafikere tænker kreativt og ud-af-boksen, når de fremstiller lækre og iøjnefaldende displayannoncer, der er effektive og typisk har en lav CPA og høj ROI.

– YouTube-reklamer, der giver lyst til mere

Når du ser videoer på YouTube, bliver du ofte præsenteret for en kort reklamefilm først. Det er dog ikke en tilfældig reklamefilm, men derimod en film målrettet mod personen bad skærmen.

Googles algoritmer tracker dine kunders adfærd på nettet og sikrer, dine reklamefilm bliver vist til de relevante. Metoden hedder re-marketing, og den gør sig også gældende for displayannoncering.

Remarketing

I samarbejde med dig definerer vi en kundegruppe i Google Analytics, som i teorien kan være alle besøgende, de der har besøgt mere end 6 sider, eller dem der har brugt mere end 1 minut på din side, eller alle dem der har foretaget et køb på din side.

Med udgangspunkt i de definerede kundegrupper, laver vi en række forskellige annoncer til dem. Har dine kunder f.eks. set på en sølv iPad, får de vist sølv iPads i annoncer på forskellige sider, de besøger.

Du må gerne stille krav til dine Google Ads specialister

Hos Search Partners sætter vi en dyd i at levere imødekommende service og arbejde i høj kvalitet. Vi er certificerede ”Premier Google Ads Partner” og underviser også for Google Succes Online.

Derudover håndterer vi budgetter på minimum 5.000 kroner til klik per måned, og af netop den grund ved vi, hvor vigtigt det er at finde den rette løsning til din virksomhed.

Vi aflægger altid et personligt og uforpligtende kundebesøg inden opstart, så gennemgangen af rapporterne forklares i øjenhøjde.

Ligeledes får du hver måned også en skræddersyet rapport på dansk, der nøje forklarer, hvilke Google Ads der er lavet. Rapporten indeholder en måneds samlede arbejde med dybdegående forklaringer af, hvad der er lavet samt hvorfor og hvordan tingene er lavet.

Modsat mange andre bureauer modtager du hos os altså ikke kun, en til tider, uforståelig og kringlet Google Analytics rapport med tal og statistikker.

Vi ønsker at skabe gennemsigtighed mellem Search Partners og vores kunder med en skræddersyet rapport hver måned, da vi tror på, at det giver et langt bedre samarbejde og udbytte for begge parter. Vi tilbyder også altid en uforpligtende gennemgang af hele dit digitale setup, og præsenterer den ude hos din virksomhed – vi tror nemlig på at den professionelle relation ikke kan bestå uden at have ansigt på hinanden.
Vi sender også kun vores specialister ud til møder, du møder altså ikke en sælger, men en tekniker i øjenhøjde.

Vælg os som dit Google Ads bureau, hvis:

  • Du har ambitiøse mål
  • Du har brug for at frigive egne ressourcer
  • Du vil løfte din markedsføring til et højere niveau med vores dygtige specialister
 
Cadesign Form A/S
FirstAgenda
Greentel.dk
Creme de la Creme shop
 

Google Ads: En guide til at finde den rette samarbejdspartner

Er du på udkig efter en Google Ads samarbejdspartner? Det kan til tider være en jungle at finde rundt i, og vi vil i det følgende give dig en indsigt i de elementer, du skal kende til og være opmærksom på, når du skal vælge den Ads samarbejdspartner, som er bedst for din virksomhed.

Vi ved, at det ikke er nogen kunst at bruge mange penge på Google Ads. Men hvis du vil have det maksimale ud af hver eneste krone, kræver det til gengæld eksperter i Google Ads, og den klare målsætning er vel, at du opnår det maksimale udbytte af dine udgifter til Ads – det er i hvert fald vores!

Lad specialisterne klare arbejdet og få mere tid

”Tid er penge” og derfor handler det om effektivt at udnytte den tid, du har til rådighed, så lad specialister lette presset fra dine skuldre og udføre deres job til perfektion. Det er nemlig et fuldtidsjob at være specialist i alle aspekter af Google Ads.

Vi mener, at du skal lade specialister løse specialisters jobs. For vi kører jo heller ikke vores biler til tjek hos uautoriserede mekanikere?

Så lad erfarne specialister inden for Google Ads løfte din virksomhed til nye højder!

Hvad er dine muligheder med Google Ads?

Dine muligheder for Google Ads afhænger af, hvad du ønsker at få dine besøgende til. Uanset om du ønsker, de skal købe et produkt, tilmelde sig et nyhedsbrev eller downloade en app, kan vi hjælpe dig.

Formålet med Google Ads er at betale sig til den relevante trafik, og den afhænger kort sagt af, hvad dit mål med annonceringen er. Vi deler Ads op i 5 områder, som vi gennemgår nedenfor.

Vi oplever meget ofte, at tidligere bureauer blot har lavet de ”nemme” tekstannoncer til kunder, selvom kundens mål ville være indfriet bedre med Shopping.

For os handler det om, at vi rykker tallene på din bundlinje i en positiv retning med den optimale sammensætning af Google Ads, gennem det rigtige miks af; Tekstannoncer, Shopping-annoncer, Displayannoncer, YouTube-reklamer, App-kampagner og Remarketing..

4 typer Google Ads samarbejdspartnere: Hvem skal være din?

Når du skal vælge din Google Ads samarbejdspartner, afhænger det af dine ressourcer, ambitioner, budgetter og dine kunders adfærd online.

Vi anbefaler, du finder et bureau, som er i øjenhøjde med din virksomhed. Du skal sørge for at finde en samarbejdspartner, der forstår din virksomhed 100% og vil med på din Google Ads rejse hen mod at skabe relevant trafik og øget omsætning.

Der findes en lang række måder, hvorpå du kan inddrage en samarbejdspartner, og vi vil i det følgende gennemgå fire forskellige typer samarbejder, der på hver deres måde kan bidrage med viden, indsigt og resultater:

  • Vælg en studentermedhjælper, fordi…

Du får en studentermedhjælper med en relevant baggrund, der 1-2 arbejdsdage om ugen kan overvåge og optimere på jeres data og kampagner og skrive annoncetekster. Når du benytter en studentermedhjælper, kan du nemt justere timeantallet fra uge til uge. I visse perioder er der nemlig mere aktivitet og vice versa.

  • Vælg en fuldtidsspecialist, fordi…

Du får en medarbejder, som har stor indsigt i din virksomhed. Du kan både vælge en specialist, som har flere års erfaring, og derfor sandsynligvis kræver en højere løn, eller en nyuddannet som har brug for et oplæringsforløb i Google Ads.

Det vigtigste er, at du sørger for at finde et match, som passer ind i dine behov, mål og ressourcer.

  • Vælg en freelance specialist, fordi…

Du allerede har en fuldtidsspecialist ansat, der håndterer jeres Google Ads. Dog kan det indimellem kan det nemlig være fornuftigt eller nødvendigt at få et par friste og nye øjne på sine arbejdsgange og metoder. Med en freelance får du specialistrådgivning i perioder i form af en freelance, der bidrager med strategier, nye input samt ekspertviden.

Vores erfaring viser dog, at det kræver, din virksomhed i forvejen har rigtig godt styr på annoncering selv.

  • Vælg et Google Ads bureau, fordi…

Du opnår stabilitet, sikkerhed og sparring med en række specialister. Når du udliciterer dit Google Ads arbejde til eksterne samarbejdspartnere, kan du både finde mindre og større bureauer, men lad dig ikke altid forblænde af et skarpt salgspitch og en adresse midt i byen.

Uanset om du vælger et større eller mindre bureau, skal du lede efter en samarbejdspartner med erfaring, ekspertviden og de rette værktøjer. Dit kommende bureau skal have specialister inden for forskellige områder af Google Ads, fuld adgang til relevante værktøjer og en bagage med erfaringer og tests, som de kan benytte i et samarbejde med dig.

Men hvordan ved du, om din virksomhed egner sig til et større eller mindre bureau? På den ene side handler det om en grundig research af deres medarbejderstab, metoder og værktøjer samt nuværende og tidligere virksomheder, de har assisteret. Foruden en dybdegående indsigt i din egen virksomheds ressourcer og behov.

Kan de hurtigt og nemt pin pointe, hvor de skal justere, og hvorfor det vil skabe værdi på lang or kort sigt, er du nået et godt stykke af vejen. På den anden side handler det dog også om en kemi mellem mennesker. Hvis I ikke svinger efter et uforpligtende møde, er der så overhovedet udsigt til et stærkt og dynamisk samarbejde på den lange bane?

5 ting du skal være bevidst omkring, inden du vælger dine Google Ads specialister

”Kan vi ikke bare få vores kommunikationsbureau til at klare vores Google Ads? Vi har allerede et super godt samarbejde med dem.” Til det er vores korte svar: Nej.

Der er selvfølgelig intet, der står i vejen for, at du får dit kommunikationsbureau til at håndtere dine Google Ads, men som skrevet tidligere: Du kører vel heller ikke din bil til tjek hos uautoriserede mekanikere?

Det kan virke fristende, men vi mener også, at vi skal lade de forskellige fagligheder brillere inden for hver deres fagområde.

Man kan desværre ikke være specialist inden for alle områder, så vi anbefaler, du går efter en specialist, der har dybdegående viden og operere på ekspertniveau, end et veltalende multitalent. Så prioriter at finde de rette og ikke mindst kvalificerede specialister til at håndtere dine Google Ads.

I den forbindelse bør du undersøge, om bureauet er Google Ads certificeret eller ej, om de har adgang til de nødvendige værktøjer samt specialister med erfaring inden for området.

Derfor må du også gerne forholde dig kritisk, så du finder det helt rigtige match til din virksomhed. I den forbindelse har jeg samlet en række ting spørgsmål og svar, som du kan tage udgangspunkt i, når du har et Google Ads bureau i kikkerten:

  • Har de et Google Ads Partner badge og andre certificeringer?

Hold udkig efter det badge der viser, at det pågældende bureau er certificerede Google Ads Partner. Ethvert Google Ads bureau med respekt for sig selv og sine kunder, har dette badge, da det viser, de er i stand til at arbejde med Google Ads kampagner.

Foruden et Google Ads Partner badge bør du også søge efter andre typer certificeringer inden for Shopping, Analytics eller Google Ads, når du kontrollerer de forskellige bureauer. Dem tildeler Google løbende, og de fungerer som et godt pejlemærke for, hvor kompetente og kvalificerede bureauer er.

Search Partners er Google Premier Partner, samarbejder med E-Mærket og alle vores folk er Google Analytics Qualified Individual.

 
 
  • Får du én fast kontaktperson?

Det er en god idé at være opmærksom på, hvordan et potentielt bureau uddelegerer deres opgaver og håndtere kundekontakt. Det er klart at foretrække, at du får én fast kontaktperson, som har ansvar for alle dine opgaver og derigennem en god forståelse for din virksomheds behov og krav.

Med denne løsning undgår du at blive ”kastet” rundt mellem en række forskellige medarbejdere, hvilket både kan skabe frustration hos dig og bureauet.

  • Har de en bindingsperiode, og hvor lang er den?

Du skal også overveje, om du er interesseret i et fast abonnement med en bindingsperiode og undersøge, hvor lang denne bindingsperiode eventuelt er. Mange bureauer har nemlig en lang bindingsperiode fra 6 måneder og op til 72 måneder, hvilket vi synes er et urimeligt tidsestimat.

Hos os får du en bindingsperiode på faste opgaver, der lyder løbende måned + 30 dage, hvilket både er en god aftale for jer og for os.

  • Tilbyder de en månedlig rapportering og fuld adgang?

Det er vigtigt, der hersker gennemsigtighed, og du bliver præsenteret for dine tal, og derfor skal du bede om en månedlig rapport hos en kommende samarbejdspartner.

Hos Search Partners får du en skræddersyet rapport på dansk, der nøje forklarer, hvilke Google Ads der er lavet. Rapporten indeholder en måneds samlede arbejde med dybdegående forklaringer af, hvad der er lavet samt hvorfor og hvordan tingene er lavet.

Du bør også kun indgå samarbejde med et bureau, der giver dig fuld adgang til din Google Ads konto. På den måde kan du nemlig selv følge med i eventuelle tiltag, ændringer og resultater. Derudover skal du sørge for at have rettighederne til din data, således du kan bruge det fremadrettet.

  • Tilbyder de et uforpligtende møde og en gennemgang?

Sørg for at arrangere et uforpligtende møde inden et eventuelt samarbejde, da det giver dig indsigt i bureauets værktøjer, metoder og specialister. Vi aflægger altid et personligt og uforpligtende kundebesøg inden opstart, så gennemgangen af rapporterne forklares i øjenhøjde.

Vi ønsker nemlig at skabe gennemsigtighed mellem os og vores kunder, da vi tror på, at det giver et langt bedre samarbejde og udbytte for begge parter.

Er du klar til at erobre Google?

Uanset om du er sprunget direkte til slutningen eller nøje har læst indlægget, får du her til sidst en hurtig opsummering af, hvad du skal prioritere og være opmærksom på ved en kommende samarbejdspartner:

  • Tillid og kommunikation i øjenhøjde er altgørende for et frugtbart samarbejde
  • Google Ads Partner badge samt andre certificeringer
  • Kort bindingsperiode
  • Datadrevet bureau der giver fuld adgang til din Google Ads konto i forløbet
  • Personlig og skræddersyet månedsrapport (du skal ikke bare nøjes med en uforstående Google Analytics rapport med tal og statistikker)
  • Bureau bestående af specialister med erfaring inden for Google Ads
  • Mulighed for én fast kontaktperson
  • Uforpligtende møde og gennemgang (det er et must!)

Vi håber, du har fået afklaret eventuelle tvivlsspørgsmål og generelt føler dig meget bedre klædt på til at erobre Google med en samarbejdspartner.

Der er ingen tvivl om, at du med den rette Google Ads samarbejdspartner kan få skabt mere relevant trafik til din side og en øget omsætning, der kan mærkes på bundlinjen.

Hvis du ikke er død af kedsomhed på vejen ned!

Så lad mig besøge din virksomhed og præsentere Google Ads.
Jeg glæder mig til at møde dig, din virksomhed og påbegynde arbejdet.




Andreas Lang
Head of Search
+45 60 87 26 26 | and@searchpartners.dk

Billede af Andreas Lang som er vores head of search