Digital Marketing bureau

Et digitalt marketing bureau i øjenhøjde og med fokus på resultater

Online tilstedeværelse kan løfte dit kundepotentiale til nye højder, og det bliver stadig vigtigere som virksomhed at blive set på nettet. ”Hvorfor?”, tænker du måske? Jo, fordi store dele af salg og serviceydelser foregår her – og andelen går kun støt opad. Jo flere relevante informationer, som findes online omkring din virksomhed, des flere kunder vil det typisk generere. Search Partners er et digitalt marketing bureau, som i samarbejde med dig arbejder for, at din virksomhed får opmærksom blandt brugerne online. Vi er specialiserede inden for en række forskellige grene, der vedrører online tilstedeværelse, og vores absolutte formål er at skabe værdi for dig, som kan ses på bundlinjen.

Styrk din tilstedeværelse online med en skarp samarbejdspartner

Ved at skabe en troværdig og stærk profil online, øger du mulighederne for konverteringer. Det lyder måske meget lige til, men faktum er dog, at den digitale jungle kan være både svær at gennemskue og navigere rundt i. Især hvis man ikke befinder sig i den til daglig. Hos vores digitale marketing bureau ønsker vi at levere resultater til den enkelte kunde på en personlig og gennemskuelig måde. Vi snakker fagsprog internt og begreber som CPC, CRO, CTR, SEO, PPC, ROAS, ROI og mange flere er en del af den daglige jargon, men ikke nødvendigvis med dig. Har du brug for en langhåret forklaring på forhold om digital marketing, skal du dog også nok få den.

Det lyder måske som lidt af en kliché, men vi ser på den enkelte kunde og case. Vi er et digitalt marketing bureau med hovedfokus på gennemsigtighed og kommunikation i øjenhøjde. Hos Search Partners ønsker vi at guide dig igennem den digitale jungle, så du undgår at ende i dyre og tidskrævende fælder.

Et digitalt marketing bureau med branchens skarpeste medarbejdere

Når du allierer dig med et digitalt marketing bureau som Search Partners, kan du vide dig sikker på, at alle er fagligt kompetente og gennemtestede i forskellige cases og kundegrupper. Vi ønsker at levere branchens bedste kvalitet og service, uagtet hvilken hylde din virksomhed måtte passe ind på. Derfor er det selvsagt nødvendigt at have skarpe og imødekommende medarbejdere, der formår at omsætte kompliceret data til ganske almindelig dansk og vice versa. Derudover har vi alle sammen fingeren på pulsen og ved, hvad der rør sig inden for online markedsføring.

Vi er drevet af en analytisk og datadrevet tilgang, og det er med udgangspunkt i netop analyser og data, at vi danner et overblik og skaber en ramme, som vi i fællesskab kan udarbejde tiltag ud fra. Alle virksomheder er unikke, og blot fordi du kender en virksomhed, der bruger x antal kroner på online markedsføring, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at du ender med at bruge akkurat det samme beløb. Det afhænger nemlig af en række forskellige faktorer som eksempelvis konkurrence. Ønsker du at ligge i toppen for ”tasker”, koster det mere end ”restaurant i Grenå”. Blot fordi der er mere konkurrence inden for tasker, end der er inden for restauranter i Grenå.

Online er din virksomhed konstant i udvikling, og hvis du ønsker at blive ved med at skabe vækst, være konkurrencedygtig og positionere dig stærkt i branchen og på markedet, skal du alliere dig med et kompetent digitalt marketing bureau.

Vi tiltrækker brugerne – og holder på dem

Som digitalt marketing bureau kan vi med en række forskellige strategier sikre, at din virksomhed får en tydelig og troværdig online tilstedeværelse. Vi er blandt andet specialister i Google Ads og SEO, hvorfor vi kan skaffe din virksomhed stor og ikke mindst relevant opmærksomhed ved hjælp af disse. De to strategier differentierer sig fra hinanden, og hvis du ikke helt kender forskellen eller ved, hvor du hver især har forcer til at sætte ind, skal du læse videre.

 
Greentel.dk
Creme de la Creme shop
FirstAgenda
Cadesign Form A/S
 

SEO skaber kontinuerlig trafik til din side

SEO, også kaldet søgemaskineoptimering, skal gøre det nemt for søgemaskiner som Google at læse dine sider og vigtigst af alt vise dem, hvorfor netop dine sider er de mest relevante for givne søgninger. Alle virksomheder stræber efter at ligge på side 1, men der er kamp om side 1 placeringerne. Ved at samarbejde med et digitalt marketing bureau som Search Partners, kan du opnå rigtigt gode placeringer (vi stiler efter side 1), når der bliver søgt efter dine produkter eller services. SEO er en dynamisk og konstant disciplin, enhver virksomhed med respekt for sig selv og sin online tilstedeværelse bør prioritere at opdatere og holde aktuel løbende. Har du dog ikke øje for Googles flygtige og evigt forandrende algoritmer og faktorer, risikerer du at ramme forbi potentielle kunder.

Få kunder direkte i butikken med Google Ads

Forskellen på Google Ads og SEO ligger i placeringen og måden, hvorpå placeringerne opnås. Hvor SEO er de organiske søgeresultater, figurerer Google Ads som effektive tekstannoncer over og under de organiske resultater eller som Shopping Ads i karusselhjulet helt øverst. Med SEO er det Google, som ud fra en række kendte og ikke mindst ukendte faktorer, vælger hvilke placeringer dine sider skal have. Ved at benytte Google Ads betaler du derimod en pris per klik (CPC) for at få en potentiel kunde ind, som har søgt på netop dine produkter eller services. Google Ads er kendt for at være særdeles effektive, da de placeres direkte i synsfeltet på (forhåbentligt) købsmotiverede brugere.

Search Partners kan hjælpe din virksomhed stor opmærksomhed og dermed udbytte af eksempelvis tekstannoncer på Google. Vi er et digitalt marketing bureau med øje for detaljer og forandringer inden for online markedsføring, og det gør os i stand til at målrette og optimere dine sider, så du får flest mulige besøg og klik på dine sider til en pris, der matcher dit budget. Hos os går vi gerne den ekstra mil fra vores kunder, og du bliver hverken mødt af 9-17 arbejdstider eller priser skåret i granit. Vi værdsætter dedikation, fleksibilitet og hårdt arbejde for vores kunder, da det er med til at sikre, at den enkelte kunde får det absolut bedst mulige resultat. Vi tilbyder desuden også kurser i Google Ads, således I kan blive selvkørende eller bare få en bedre forståelse for, hvordan Google Ads fungerer.

OBS! Ønsker du at tage din online tilstedeværelse til et nyt niveau? Så er annoncering på YouTube måske løsningen for dig. Som et dynamisk og fremadskuende digitalt marketing bureau tilbyder vi naturligvis også annoncering på verdens næststørste søgemaskine YouTube. Dette medie er endnu ikke udnyttet i samme grad som andet, og derfor er Googles annonceringspriser også noget lavere der. Kontakt os for en uforpligtende og gratis snak om dine muligheder og få et par gode råd med på vejen.

Specialister i flere former for online markedsføring

Vores digitale marketingbureau tilbyder ekspertise inden for en række forskellige online markedsføringsdiscipliner såsom Google Ads og SEO som nævnt ovenfor. Vi kan dog også hjælpe jer med annoncering og retargeting på sociale medier foruden affiliate marketing.

Annoncering på sociale medier

De sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn rummer et væld af muligheder, når det kommer til synlighed såvel som salg online, og derfor er det også platforme, vi anbefaler mange af vores kunder at være til stede på. Hvorvidt du skal være til stede på alle sammen eller måske kun én enkelt afhænger af, hvad du gerne vil opnå med annonceringen. Facebook er eksempelvis en glimrende platform til at nå ud til både potentielle og eksisterende kunder, Instagram er en visuel platform, hvor du med fordel kan skabe troværdighed og genkendelighed, mens LinkedIn er en perfekt platform, hvis fokus ligger på især networking og rekruttering. Hos Search Partners har vi specialiseret os i annoncering på diverse sociale medier og programmerne samt produkterne, som er nødvendige for at udnytte mediernes potentiale.

Affiliate marketing

Affiliate har i et stykke tid været en af tidens mest attraktive og givende former for markedsføring, og den kan beskrives som værende win-win marketing. Hos Search Partners har vi flere års erfaring med affiliate marketing, som er en performance-baseret markedsføringsform. Helt konkret, belønner affiliate marketing-websites hver gang, de genererer salg af din virksomheds produkter eller services. Du kender det typisk fra blogindlæg, hvor en skribent linker til produkter fra eksterne samarbejdspartnere. Dét er affiliate marketing. Det koster meget lidt at få sat affiliate marketing op, og vores digitale marketingbureau rådgiver jer både i forhold til at komme i kontakt med de rigtige affiliate netværk, sætte det op og lave en fornuftig aftale samt kommisionssats.

Grafisk design, som understøtter brand og budskaber

Uanset om I skal bruge grafik til et WP (white paper), et blogindlæg eller noget helt tredje, kan vi hjælpe jer med det. Vi samarbejder med dygtige og erfarne grafikere, som er eksperter i at lave grafik, der sender de rigtige signaler og passer til jeres indhold såvel som brand. Hos Search Partners vil vi gerne hjælpe med at give jeres virksomhed den synlighed og genkendelighed, som gør, at både jeres kampagner og indhold slår igennem med det samme. Giv os endelig et skriv eller kald – det koster ikke en øre.

 
 

Sådan finder du dit digitale marketing bureau: 5 trin på vejen dertil

Digital marketing handler i grove træk om én ting: Find ud af, hvor din målgruppe kaster deres opmærksomhed, og skab så værdifuldt indhold dér. Før i tiden var folks opmærksomhed fokuseret på radio, aviser og andre offline medier. Det betød, at det var nok blot at lave reklame inden for de genrer, hvis man ønskede at ramme ens målgruppe.

I dag er det langt mere komplekst – og til tider også mere kompliceret. Folks opmærksomhed er nemlig delt ud på en lang række forskellige online platforme. Så når det kommer til at skulle vælge et digitalt marketing bureau, er der ikke tale om en nem opgave.

Det er dog blevet mere og mere almindeligt for virksomheder at vælge et digitalt marketing bureau i stedet for in-house marketing. Ganske enkelt fordi det både er svært og til tider uoverskueligt at opretholde.

Der popper hele tiden nye marketingtaktikker op, og det er næsten umuligt for virksomheder at holde sig opdaterede på de nyeste trends og tendenser inden for online marketing, finde ud af, hvordan forskellige platforme udnyttes bedst muligt og i bund og grund agere et multitalent inden for alle områder af digital marketing. Af den grund kan det altså være fordelagtigt at få et eksternt bureau til at varetage disse opgaver.

Men når det kommer til at skulle vælge det rigtige digitale marketing bureau, er der som sagt ikke tale om en nem beslutning – slet ikke, hvis det er dit allerførste samarbejde med et eksternt bureau. Inden du kaster dig ud i et samarbejde med et digitalt marketing bureau, anbefaler vi altså, du gennemgår de næste 5 trin, så du er sikker på, du vælger det rigtige match for din virksomhed.

Hvad er dine behov i forhold til online marketing?

Som med så mange andre større beslutninger, er det en god idé at starte med at kigge indad. Det betyder, du bør stille dig selv et par spørgsmål som eksempelvis ”Hvad vil jeg gerne opnå med et marketingbureau?”og ”Hvor meget er jeg villig til at betale for at opnå det?”. Når du får en forståelse for, hvad det er, du helt præcist gerne vil have hjælp til, er det mere sandsynligt, at du bruger din tid og dine ressourcer optimalt frem for at fægte i blinde.

Når du har fastslået din virksomheds behov, uanset om det gælder en stigning i jeres tilstedeværelse online eller en rebranding af jeres image, er du endelig klar til at søge aktivt efter det bedste digitale marketingbureau for jer.

Find et digitalt marketing bureau, som imødekommer dine behov

Nu sidder du måske og tænker ”Hvordan vælger jeg et bureau?”. Først og fremmest skal du undersøge de forskellige løsninger, som forskellige bureauer tilbyder. Passer de med det, du gerne vil opnå? Det er et vigtigt spørgsmål, du bør overveje. For passer deres digitale marketingstrategier ikke med netop det, du søger, er bureauet nok ikke et ”perfekt” match – uanset hvor meget du ellers kan lide dem.

Dernæst bør du nøje overveje omkostningerne. Husk, det er ikke rigtig værd at bruge en formue på digitale marketing løsninger, som ikke er relevante for dine behov.

Foretag et grundigt baggrundstjek

Det er altid en rigtig god idé at udføre et grundigt baggrundstjek af forskellige bureauer. En af de afgørende måder, hvorpå du kan fornemme, om et bureau er et match for dig, er ved at kigge nærmere på de resultater, som de selv har skabt. Hos Search Partners lever vi eksempelvis efter devisen ”Show it, don’t just tell it”.

Lad os give et eksempel på dette. Hvis du har planer om at samarbejde med et bureau, som udfører SEO, giver det mening at kigge nærmere på, hvordan de rangerer inden for deres branche. Fandt du dem for eksempel på første side i Google? Hvis de ikke ”practice what they preach”og altså ikke handler, som de prædiker, du skal, er de måske alligevel ikke kompetente inden for dét område. Det samme gør sig gældende med Google Ads, Produktfeed Optimering, konverteringsoptimering, strategi og meget andet.

Derudover bør du også kigge nærmere på anbefalinger. Du kan både spørge familie, venner og kollegaer til råds og ligeledes nærstudere deres anbefalinger på Clutch.co, Trustpilot, Google og Facebook. Alternativt kan du også overveje at spørge dit professionelle netværk på LinkedIn til råds, da der sandsynligvis er nogle i dit netværk, som har kendskab til konkrete bureauer eller personer, der kan hjælpe dig videre.

Stil de rigtige spørgsmål

Det kan indimellem virke som en jungle at finde rundt i de mange forskellige digitale marketingbureauer derude for slet ikke at tale om, hvad du skal spørge dem om. Du har sikkert mange spørgsmål, der stikker i forskellige retninger, men det er vigtigt, du sørger for at stille de rigtige spørgsmål, som er relevante for dig.

Derfor har vi samlet fem hurtige spørgsmål, du kan overveje at stille et potentielt bureau:

  • Kan jeg se eksempler på tidligere kampagner?

Du må endelig ikke tøve med at spørge efter en portefølje på tidligere eller nuværende stykker arbejde. Det gælder, uanset om du er interesseret i søgeordsrangeringer eller indhold med høje CTR’s og lave bounce rates. Mulighederne er mange, og det er individuelt, hvad virksomheder er interesserede i.

  • Hvem skal udføre arbejdet?

Det er klart at foretrække, at du får en erfaren specialist inden for et givent område. Derudover mener vi også, at det er en rigtig god idé at blive tilknyttet én fast kontaktperson, således du undgår at skulle kommunikere frem og tilbage mellem flere forskellige aktører. Du får klart det bedste resultat med én kontaktperson, som får et dybdegående kendskab til din virksomhed.

  • Hvor lang er jeres bindingsperiode, og hvor lang tid varer jeres samarbejder i gennemsnit?

Det er vigtigt, du undersøger, hvor lange bindingsperioder, de forskellige digitale marketingbureauer har. Utroligt mange bureauer har lange bindingsperioder fra seks måneder og op til 72 måneder, hvilket vi finder urimeligt. Du bør hellere vælge bureauer med kortere bindingsperioder.

Det modsatte gør sig dog gældende, når vi taler varighed på samarbejder. Her er det at foretrække, at de har en række lange samarbejder i deres portefølje, da det vidner om, om at de er dygtige og troværdige, når virksomhederne hænger ved.

Bed dem om et uforpligtende møde og en gennemgang

Når du først har kogt dine behov ned og ligeledes fundet en række digitale marketingbureauer, som potentielt kan løse de opgaver for dig, bør du kontakte dem med henblik på at booke et uforpligtende møde og en gennemgang af dine behov og krav.

Med et uforpligtende møde, hvor du både får ansigt på folk og fremsat dine problematikker og ønsker, får du hurtigt en fornemmelse af, hvordan de forskellige bureauer arbejder og tænker. I kan hurtigt forventningsafstemme og finde ud af, hvorvidt der er grundlag for et frugtbart samarbejde eller ej.

Find et digitalt marketing bureau, der tilbyder en skræddersyet pakkeløsning

Det kan til tider være lidt af en jungle at bevæge sig rundt imellem de mange forskellige digitale marketing bureauer, som findes derude. Mere end nogensinde før slås de om brugernes opmærksomhed, men du må endelig ikke lade dig forblinde af en adresse i midtbyen og et skarpt salgspitch.

Uanset om du er på udkig efter et bureau, fordi du ikke selv har værktøjerne eller den nødvendige viden, eller har brug for at frigøre mere tid til andre aktiviteter i din forretning, anbefaler vi, du kigger efter et bureau, som har specialister inden for en række forskellige områder.

Det betyder, at du bør prioritere et digitalt marketing bureau, som både tilbyder løsninger inden for SEO, Google Ads, produktfeed optimering, retargeting, konverteringsoptimering og rådgivning i forhold til strategier. Ellers risikerer du at jonglere frem og tilbage mellem forskellige bureauer, hvilket i sidste ende blot risikerer at være frustrerende for både dig og bureauerne.

Sørg derfor i stedet for for at finde et bureau med de rette certificeringer og specialister, som tilbyder en skræddersyet pakkeløsning tilpasset dine behov og krav.

Digitale hajer eller digitale røvere?

Det spørgsmål vil vi meget gerne besvare, over en kop kaffe hos dig.
Giv et kald eller send en mail, så finder vi et besøgstidspunkt.




Andreas Lang
Head of Search
+45 60 87 26 26 | and@searchpartners.dk

Billede af Andreas Lang som er vores head of search